Το Προσχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για το Αστικό Συγκοινωνιακό Έργο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης συζήτησαν στις 8/5/2017 στα γραφεία της ΠΕΔΚΜ, Δήμαρχοι και Εκπρόσωποι των Δήμων της Π.Ε. Θεσσαλονίκης και τα Μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΕΔΚΜ με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Επισημάνθηκε πως το κατατεθέν προσχέδιο νόμου έχει αντιφάσεις και είναι ασαφές, ότι θα πρέπει να είναι ευρύτερη η συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη Διοίκηση του Φορέα και να ενισχυθεί η χρηματοδότησή της εάν αυτή απαιτείται για να συμμετέχει στον νέο οργανισμό, ότι πρέπει να ρυθμιστούν άμεσα ζητήματα καθημερινότητας για τους επιβάτες, το προσωπικό του ΣΑΣΘ και ΟΑΣΘ, ότι δεν πρέπει να γίνουν απολύσεις, καθώς επίσης ότι πρέπει να μην επαναληφθούν φαινόμενα δυσλειτουργίας των συγκοινωνιακών μέσων και συνακόλουθης ταλαιπωρίας και αναστάτωσης των τοπικών κοινωνιών.
Στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Χαλκηδόνος κ. Τσουκνιδάς, απευθυνόμενος στον Υπουργό πρότεινε καταρχάς την άμεση λειτουργία του «ακέφαλου» μέχρι πρότινος ΣΑΣΘ με διορισμό Διοικητικού Συμβουλίου, αφού εκκρεμεί από τον Οκτώβριο του 2014 και η τοποθέτηση εκπροσώπου της ΠΕΔ με ευθύνη του Υπουργείου. Το όργανο αυτό πρέπει να αναβαθμιστεί τόνισε και να αποτελέσει συνδετικό κρίκο μεταξύ φορέα υλοποίησης – σχεδιασμού και Υπουργείου Μεταφορών, έως ότου ολοκληρωθεί η δημιουργία του νέου εκτελεστικού φορέα.
«Πρωτίστης σημασίας είναι η εξυπηρέτηση των πολιτών ώστε να παρέχονται σε αυτούς ποιοτικές υπηρεσίες, ενώ σε αντίθετη περίπτωση υπάρχει μεγάλη αναστάτωση και οι τοπικές κοινωνίες δεν αναπτύσσονται ούτε και εξελίσσονται.» Τονίστηκε, επίσης, ότι το κόμιστρο δεν πρέπει να αυξηθεί, καθώς επίσης πρέπει να καθοριστούν μειωμένα κόμιστρα για τη μεταφορά μαθητών-σπουδαστών και ευπαθών ομάδων. «Η εφαρμογή συχνών και με χρονική ακρίβεια δρομολογίων είναι κάτι που πρέπει να επιτευχθεί ώστε να μην υπάρχει καμία καθυστέρηση μεταξύ των δρομολογίων, συνεπώς να μην υπάρχει ταλαιπωρία αλλά και περιορισμός του αριθμού των μεταφορέων.»
Ο κ. Τσουκνιδάς αναφέρθηκε επίσης στην αναγκαιότητα διατήρησης των υφιστάμενων δρομολογίων εκτός Ν. Θεσσαλονίκης με τον ΟΑΣΘ (Άθυρα, Ραχώνα).
Τέλος υποστήριξε ότι ο νέος και ενισχυμένος φορέας που θα δημιουργηθεί συνδυαστικά, θα στηρίξει την Προαστική σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας που εξαγγέλθηκε στα Γιαννιτσά του Δήμου Πέλλας στις 17/2/2017, γεγονός που θα προσδώσει σημαντική ώθηση για ανάπτυξη της οικονομίας στις περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας, εφόσον υλοποιηθούν σωστά και βελτιωθεί η παρούσα δυσάρεστη κατάσταση.